Jak kupujemy w sieci?

Choć cena jest wciąż kluczowym czynnikiem towarzyszącym decyzjom zakupowym Polaków, coraz większą rolę odgrywa jakość i oszczędność czasu. Wskazuje na nie już co piąty internauta – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Gemiusa i e-Commerce Polska – czytamy na stronie polskaszerokopasmowa.pl.

W badaniu wzięło udział 1,5 tys. internautów. Wyniki pokazują, że największą wagę do wysokiej jakości produktów przykładają osoby kupujące w sieci kilka razy w tygodniu (48 proc. osób z tej grupy). Na tym aspekcie bardziej zależy osobom z wykształceniem wyższym (21 proc. osób z tej grupy), będącym w dobrej sytuacji materialnej (24 proc. osób z tej grupy), częściej mężczyznom (24 proc.) niż kobietom (16 proc.). Jakość biorą pod uwagę częściej kupujący w sklepach internetowych (26 proc. osób z tej grupy), rzadziej na aukcjach (18 proc. osób z tej grupy).

Na oszczędności czasu zależy zarówno osobom kupującym w e-sklepach (22 proc. osób z tej grupy), jak i na aukcjach internetowych (22 proc. osób z tej grupy). Czynnik ten jest ważniejszy dla mężczyzn (23 proc. panów), osób z wykształceniem wyższym (31 proc. osób z tej grupy), internautów będących w dobrej sytuacji materialnej (23 proc.) i pracujących (25 proc.). Na kwestię oszczędności czasu wskazują częściej internauci kupujący w sieci od jednego do kilku razy w miesiącu (24 proc. osób w tej grupie).

http://www.polskaszerokopasmowa.pl/aktualnosci/co-sklania-polskich-internautow-do-zakupow-w-sieci.html

Jak kupujemy w sieci?

środa, 13 marca 2013

Choć cena jest wciąż kluczowym czynnikiem towarzyszącym decyzjom zakupowym Polaków, coraz większą rolę odgrywa jakość i oszczędność czasu. Wskazuje na nie już co piąty internauta – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Gemiusa i e-Commerce Polska – czytamy na stronie polskaszerokopasmowa.pl.

W badaniu wzięło udział 1,5 tys. internautów. Wyniki pokazują, że największą wagę do wysokiej jakości produktów przykładają osoby kupujące w sieci kilka razy w tygodniu (48 proc. osób z tej grupy). Na tym aspekcie bardziej zależy osobom z wykształceniem wyższym (21 proc. osób z tej grupy), będącym w dobrej sytuacji materialnej (24 proc. osób z tej grupy), częściej mężczyznom (24 proc.) niż kobietom (16 proc.). Jakość biorą pod uwagę częściej kupujący w sklepach internetowych (26 proc. osób z tej grupy), rzadziej na aukcjach (18 proc. osób z tej grupy).

Na oszczędności czasu zależy zarówno osobom kupującym w e-sklepach (22 proc. osób z tej grupy), jak i na aukcjach internetowych (22 proc. osób z tej grupy). Czynnik ten jest ważniejszy dla mężczyzn (23 proc. panów), osób z wykształceniem wyższym (31 proc. osób z tej grupy), internautów będących w dobrej sytuacji materialnej (23 proc.) i pracujących (25 proc.). Na kwestię oszczędności czasu wskazują częściej internauci kupujący w sieci od jednego do kilku razy w miesiącu (24 proc. osób w tej grupie).

http://www.polskaszerokopasmowa.pl/aktualnosci/co-sklania-polskich-internautow-do-zakupow-w-sieci.html


Fundusze Europejskie - dla rozwoju innowacyjnej gospodarki